salaam
علائم حتمی ظهور-خسف بیدا+قتل نفس زکیّه
- توضیحات
- دسته: zohoor_hatmi
- بازدید: 90
4- خسف بیدا
در کتاب ”سیمای حضرت مهدی [علیه السـّـلام ] در قرآن “ ذیل آیه 47 سوره مبارکه نساء در حدیثی طولانی آمده است:
” و فرمانده لشکریان سفیانی در بیابان بیدا فرود می آید سپس منادی از آسمان بانگ می زند : ای بیدا ،این قوم را نابود کن که زمین بیدا آن ها را به کام خود فرو می کشد و جز سه تن کسی از
آن ها جان سالم به در نبرد. خداوند صورت های آن سه را به پشت بر می گرداند و آنان از قبیله کلب می باشند و در باره آن ها این آیه نازل شده : ای کسانی که کتاب آسمانی به آن ها عطا شده،به آنچه نازل کردیم – که آنچه را نزد خود دارید تصدیق می کند - ایمان آورید. پیش از آنکه صورت هایی را تغییر دهیم و آن ها را به پشت برگردانیم ... تا آخر آیه٭ در همین کتاب ذیل آیه 148 سوره بقره در حدیثی تأویل آیه 51 سوره سبأ را مربوط به خسف بیدا می داند: اگر ببینی هنگامی که وحشت زده می شوند واز دست نمی روند بلکه از مکان نزدیکی گرفته می شوند. ٭توضیح اینکه : سرزمین بیدا بین مکـّه و مدینه قرار دارد و از لشکر سفیانی جز دو یا سه نفر باقی نمی ماند. یکی از
آن ها برای بشارت به سوی مکـّه حرکت می کند و حضرت [علیه السـّـلام ] را مژد گانی می دهد و دیگری به سوی سفیانی باز می گردد و اورا انذارداده، ازعاقبت شومش می ترساند.
5- قتل نفس زکیّه
نفس زکیّه از فرزندان امام حسین(علیه السّلام)و نماینده آقا امام زمان[عجـّـل اللّه تعالی فرجه الشّریف] جهت اتمام حجـّت بر اهل مکـّه در هنگام ظهور می باشد. چند حدیث :
الف - ” جوانی از آل محمّد (علیهم السّلام) در میان رکن و مقام کشته می شود که نامش محمّد فرزند حسن ،نفس زکیّّه است. “
ب - ” قتل نفس زکیّه از نشانه های قطعی است.“
ج - ” بین حضرت مهدی [عجـّـل اللّه تعالی فرجه الشّریف] و قتل نفس زکیّه جز 15 روز فاصله نیست.“
د- ” چون روز 25 ذیحجـّه فرا رسد نفس زکیّه در میان رکن و مقام به ستم کشته شود و در روز 10 محرّم حضرت حجّت [عجـّـل الله تعالی فرجه الشّریف] قیام می کند.“
علائم قابل توجّه - فـتـنـه دجّال
- توضیحات
- دسته: zohoor_ghabel
- بازدید: 93
2 - فـتـنـه دجّال
الف - ” هیـچ پیغمبری نیامد مگر آن که مرد م را از فتنه دجّال ترساند.“
ب - ” در پیش قد م او سه سال خشکی است .“
ج – ”دجّال با گروهی که طیلسان( سبز) می پوشند و کفش مویین به پا می کنند در حومه کرمان فرود می آید.“
د- ” هفتاد هزار ترک ،یهود،زنا زاده ،خواننده،نوازنده،بادیه نشین و زن از او پیروی می کنند. چون دجّال خرو ج کند ،طوفانی چون طوفان قوم عاد و بانگی چون بانگ قوم صالح و مسخی چون مسخ اصحاب رسّ واقع می شود.“
ه- ” مدت 40 روز در روی زمین جولان می کند ،روزی چون یک سال ، روزی چون یک ماه و دیگر روزهایش چون روزهای شما.“
و- ” به همه اقطار و اکناف جهان وارد می شود جز مکـّه و حوالی مکـّه و مدینه و حوالی مدینه .“
ز- ” آگاه باشید که بیشتر پیروانش فرزندان نامشروع و اصحاب طیلسان سبز می باشند. خداوند او را در گردنه افیق به دست کسی که عیسی مسیح پشت سرش نماز می خواند، سه ساعت گذشته از روز جمعه به هلاکت می رساند .“
ح- ” دجّال پس از خشک شد ن دریاچه طبریّه خروج می کند .“
{احادیثی که آورده شد، گزیده و مختصری از احادیث فراوانی است که در مورد دجّال آمده است. البته در منابع اهل تسنن سخن بیشتری آمده است.}
مؤلف کتاب «جهان در سیطره صاحب الزّمان [عجـّـل اللّه تعالی فرجـه الشّریف] » در مورد دجّال و مرکب او فرضیّه ای آورده است و در مقام نتیجه گیری مشخصات دجّال را با بعضی از سرنشینان ناشناخته سفینه ها وبشقاب های پرنده مقایسه و مطابقت نموده است و مشخصات مشترک را این گونه بیان کرده است:
1- آبله رو بود ن 2- داشتن سر و کلـّه بزرگ 3- قدّ بلند
4- چشمان برّاق 5- یک چشم بود ن 6- طیلسان های سبز و موارد دیگر.
در مورد مرکب دجّال آن را نوعی وسیله پیشرفته و مد رن نقلیه (زمینی و بیشتر هوایی) می داند
که ابعادی عظیم و سرعتی فوق العاده دارد. . .
دجّال و صهیونیست :
* استاد علی کورانی در کتاب عصر ظهور می فرماید: « احتمال قوی نزد من ،این است که این جنبش بعد از مدتی نه چندان کوتاه پس از برپایـی حکومت جهانی حضرت مهدی [عجـّـل اللّه تعالی فرجه الشّریف] و رفاه عمومی ملـّت های جهان و پیشرفت حیرت انگیز علوم خواهد بود و خروج وی نشأت گرفته از یهود بسیار پیشرفته و دارای ابعاد عقیدتی و سیاسی گسترده است.»
* استاد کامل سلیمان در کتاب روزگار رهایی در توضیح این حدیث : « آبادی بیت المقدس، خرابی مدینه را به دنبال دارد و خرابی مدینه ،نبرد بی امان را و پس از آن قسطنطنیه (استانبول) فتح می شود و فتح استانبول خروج دجّال را به دنبال دارد.» می فرماید: صهیونیسم بین المللی پس از آن که احترام مسجد اقصی و کلیسای قیامت را از بین برد به تعمیر و آبادانی بیت المقدّس پرداختند. خرابی مدینه به دست سپاه سفیانی ...، آن گاه جنگ سرنوشت ساز حق و باطل آغاز می شود... و آنگاه استانبول به دست سپاه اسلام فتح می شود.
محل خرو ج دجـّال :
* مرحوم خراسانی در کتاب خود گوید:«اخبار در محلّ خروجش مختلف است که سجستان است یا اصفهان یا از نواحی خراسان و وقت خرو ج او نیز معلوم نیست که پیش از ظهور است یا بعد، ولی مسلـّم است که در سال ظهور حضرت[عجـّـل اللّه تعالی فرجه الشّریف] است. » درجای دیگر گوید:« ممکن است حدیث حضرت باقر (علیه السـّـلام) که مکرّر می فرمود:
خراسان خراسان، سجستان سجستان،اشاره به این باشد و الله العالم.»
محقـّقین محترم در مورد علائم دجّال {که اکثر آن ها اتـّفاق افتاده است}به کتاب ارزشمند منتخب الاثر ‹عربی› مراجعه فرمایند
صفحه8 از36