salaam
قیام سیّد خراسانی
- توضیحات
- دسته: zohoor_e_mahi
- بازدید: 144
پاسخ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی پژوهشگر و نویسنده در حوزه ی مهدویّت و آخرالزّمان به افرادی که
می گویند سیّد خراسانی از ایران است و می خواهند حقایق را پنهان کنند.
سیّد سلیمان مدنی تنکابنی :
یادآور می شویم که مراد از طالقان در روایات مرتبط با شعیب و گنجهای خدا در طالقان همان طالقان افغانستان است؛ زیرا در روایات آمده است که شعیب اهل طالقان است و خروج وی از سمرقند خواهد بود، و در روایتی از امام علی(علیه السّلام) که به سرزمینهایی در آخرالزمان و گنجهای خدا در طالقان اشاره فرموده است، طالقان را کنار سمرقند بیان کرده است، و چنان که می دانید این دو منطقه در خراسان به هم نزدیک اند و طالقان درست پایین منطقه سمرقند قرار گرفته است.
البته شعیب پس از خروج در سمرقند به ری می آید و در تهران با دشمنان امام زمان علیه السلام مانند سپاه سفیانی که بر ری یورش می برند، می جنگد و به کمک حسنی گیلانی می شتابد. همه این روایتها امروزه در اینترنت یافت می شوند و ما در مقاله مفصل خود آنها را می آوریم و هیچ روایتی ندارد شعیب اهل ری است و این مطلب را شیخ علی کورانی بی دلیل ادعا کرده است.
اما سید خراسانی یا هاشمی خراسانی که روایات اسلامی بر جوان بودن وی تصریح دارند، طبق روایات اسلامی از شیعه و سنی، در بخشهایی از چین جنبش خود را می آغازد و به ماوراء النهر در خراسان می آید و سپس همراه شعیب به سوی ری می آید و با سپاه سفیانی می جنگد و از ایران به عراق و سپس سوی شام و بیت المقدس می رود. گفتنی است اکنون استان سین بیش از 50 میلیون مسلمان دارد که خواهان استقلال از حکومت چین اند.
خراسان سرزمینی پهناور در آسیای میانه است که از شمال شرقی ایران آغاز و تا مرزهای غربی چین و هند کشیده می شود، و اکنون بیشتر افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان و بخشهایی از ایران و قرقیزستان را در بر می گیرد (با بهره گیری از: برخی منابع).
اینک می پردازیم به بیان روایاتی که بر چینی بودن سیّد خراسانی تصریح دارند:
هنگامی که پسر مَهْزِیار اهوازی، در جایگاهی ناشناخته در حجاز، با امام مهدی(علیه السّلام) رو به رو شد، امام به وی فرمود:
ای پسر مهزیار -در حالی که دستش را کشید- تو را از خبری آگاه
می کنم؛ بی گمان، هر گاه چینی پنهان شده ای را بجوید(1) و مغربی
جنبش کند و عبّاسی برود و با سفیانی پیمان بسته شود،
به سرپرست از سوی خدا اجازه داده می شود؛ پس در
صَفا و مَرْوَه(2)، میان 313 نفر بی کم و کاستی برمی شورم...(3).
در این حدیث، مراد از «چینی» همان هاشمی خراسانی است که جنبش خود را از چین می آغازد و در ماه رجبِ سال ظهور امام مهدی(علیه السّلام) در سمرقند -از شهرهای خراسان- به پا می خیزد و مهدی(علیه السّلام) را در پایانۀ روزهای پنهان شدنش می جوید و فرمانبرداری را به وی می سپارد.
1. در همۀ نسخه های چاپی موجود نزد ما از مختصر البصائر، در اینجا نادرست، «فقد» ثبت شده است که به «تفقّد» اصلاح و ترجمه شد.
2. مغربی همان فَهْرِی مغربی از قبیلۀ قیس و رهبر بربرهایِ سلفی در شمال افریقاست که جنبش خود را از مغرب می آغازد و بر مصر و سوریه یورش می برد.
3. مختصر البصائر، ص 429، ح 508.
امام باقر(علیه السّلام) می فرماید:
گویا می بینم که از دورترین سرزمینهای مشرق، از شهری که به آن
«شیلا» گفته می شود، گروهی قیام کرده و حقّ خود را از چینیها
می خواهند، امّا به آنان داده نمی شود؛ دگر باره آن را می خواهند
و همچنان داده نمی شوند. چون کار را چنین دیدند، شمشیرهای خود را
بر دوشهایشان می گذارند و با آنان می جنگند. در نتیجه، چینیها راضی
می شوند آنچه را این گروه خواسته اند، بدهند، امّا ایشان نمی پذیرند
و شمار زیادی از آنان را می کشند. سپس همه سرزمینهای ترکها(1)
و هندیان(2) را می گیرند و سوی خراسان می آیند و تسلیم آنجا
را از مردم آن سامان می خواهند، امّا به مقصود نمی رسند. در نتیجه،
خراسان را به زور می گیرند و چیزی جز دادن حکومت به صاحب شما
(امام مهدی علیه السلام) نمی خواهند. در این هنگام، سفیانی برمی شورد
می کند و آنان با او درگیر و همگی کشته می شوند. امّا هم آنان و هم
کشندگانشان (سپاهیان سفیانی) با دعای صاحب شما به دنیا باز می گردند
و ایشان از آنان انتقام می گیرند و تا پایان دنیا در حکومت او زندگی می کنند(3).
1. به استان سین کیانگ و مناطق ترک نشین اطراف اشاره دارد.
2. به هند، پاکستان اشاره دارد که در گذشته یک کشور بودند.
3. منتخب کفایة المهتدی، ص 4 - 3، ح 2.
بی گمان، این حدیث به مبارزات استقلال طلبانۀ مسلمانان ترک نژاد در استان سین کیانگ چین در عصر کنونی اشاره دارد.
گفتنی است، یاران خراسانی در آغاز کار گروهی از مسلمانان مبارز چینی می باشند که بیشترشان سنّیان اند و ماهها و بلکه سالها پیش از ظهور خراسانی، شورش خود را در استان سین کیانگ، با هدف کسب استقلال از دولت چین، آغاز کرده اند و پس از گزینش حسینی خراسانی به رهبری خود و پیوستن به شیعیان، هدفشان دگرگون می شود و سپس به مولتان در پاکستان می آیند و پس از اسقرار در سرزمین خراسان و تشکیل دولت، برای پیوستن به امام مهدی(علیه السلام)، سوی عراق لشکر می کشند.
نگارنده چند سال قبل از برخی طلاب چینی ساکن قم شنید که در میان چینیهای ساکن سین کیانگ گروهی از سادات از جمله سادات مدنی نیز می زیند. البته سید خراسانی ممکن است از نسل جعفر بن ابی طالب(علیهما السلام) باشد نه سید حسینی.
امام علی(علیه السلام) نیز فرموده است:
... پس هر گاه آن شخص به پا خاسته ای که از چین و مولتان(1) آمده است،
در خراسان قیام کند، سفیانی لشکرهایش را به سوی او می فرستد...(2).
1. مُولْتان سرزمینی است که در جنوب استان پَنْجاب در پاکستان جای دارد، و مرکزش شهر تاریخی مولتان است(با بهره گیری از: دانشنامۀ آزاد «ویکی پدیا»، مدخل «مولتان».)، و اکنون، در این سرزمین، گروه بسیاری از شیعیان منتظر ظهور امام مهدی(علیه السّلام) می زیَند.
2 . إلزام الناصب، ج 2، ص 133.
مؤلّف «البدء و التاریخ»، پس از بیان روایتی از پسر عبّاس، در بارۀ دارندگان پرچمهای سیاه و مهیّاگران حکومت مهدی(علیه السلام) در مشرق، از برخی کارشناسان چنین نقل کرده است:
... بی گمان، نقطۀ آغاز حرکت آنها (پرچمهای سیاه) از کشور چین
و ناحیه ای که به آن «ختن»(1) گفته می شود، خواهد بود.
در آنجا گروهی از فرزندان فاطمه(علیها السلام)
از نسل حسین بن علی هستند...(2).
1. خُتَن شهر و منطقه ای در بلاد ترکستان چین و نزدیک مرزهای جامو و کشمیر است. ختن امروزه در استان سین کیانگ در غرب چین قرار دارد که بیشترین جمعیّت آن را مسلمانان ترک تبار تشکیل می دهند.
2. البدء و التاریخ، ج 2، ص 175، ف 9.
سلام جناب تنکابنی
چرا آن اشکالی را که در مورد روایت ظهور خراسانی از شیلا نوشتم، پاسخی ندادی؟ "از نظر دانش روانشناسی"، سانسور کردن سوالات و متکلم وحده بودن، نشانه ضعف و نداشتن دلیل محکم نمی باشد احیانا؟
[پاسخ:]
سلام جناب مهدی، گویا شما مقالۀ ما در بارۀ قیام خراسانی در وبلاگ قبلی مان را نخوانده اید. چنین بحثهایی را قبلاً اشاره کرده ام و در آینده بیشتر خواهم کرد. بله ما هم می دانیم شیلا نام شبه جزیرۀ کره است. پیشتر گفته ایم که این کلمه ممکن است تصحیف شیملا باشد. نیز می تواند نام منطقه ای در قدیم در همان سین کیانگ باشد که اکنون نام دیگری باشد. چنان که در خراسان قدیم به نام شیلارود یا شیله رود برمی خوریم. ما از نظر پژوهش و تحقیق و روانشناسی مشکل نداریم. مشکل از ناحیۀ شما و مانند شماهاست که حقیقت را بر نمی تابید و به فحش و تهمت و مطالب بی دلیل روی می آورید و تا کنون نتوانستید حتی یک دلیل بر درستی سخن تان در بارۀ ایرانی بودن خراسانی و شعیب بیاورید.
اینک بخشی از مقالۀ قدیم خود را که برخی خوانندگان گرامی در وبلاگ قبلی دیده اند، در اینجا می آوریم و چه بسا ممکن است و احتمال دارد که این اشکال را شما از ما در آنجا گرفته باشید، البته به صورت احتمال می گویم تا تهمت دروغگویی نزنید:
شیلا یا سیلا نامی بود که در قدیم بر شبه جزیرۀ کره اطلاق می گردید. به عنوان نمونه، در مروج الذهب، ج 1، ص 6- 155، می خوانیم: «پس از آبادیهای چین، به سوی دریا سرزمینهایی که شناخته شده و وصف شده باشند، وجود ندارند، جز سرزمینهای سیلا و جزایر آن...». با توجّه به آنکه میان کرۀ شمالی و همسایه اش چین اختلافی وجود ندارد، نمی تواند مراد از «شیلا»- در متن حدیث یادشده - کرۀ شمالی باشد.
بنا بر این، با توجّه به متون روایات اسلامی و توضیحات برخی نویسندگان مسلمان و مبارزات استقلال خواهانۀ مسلمانان ترک نژاد استان سین کیانگ با دولت چین، باید گفت، «شیلا» نام سرزمینی در ختن یا مناطق نزدیک به آن است که اکنون این نام کاربرد ندارد و یا ما از آن بی خبریم.
البتّه این احتمال نیز وجود دارد که «شیلا» در اصل همان «شیملا» - شهر و منطقه ای کوهستانی و سرسبز در شمال غربی هند - باشد و در ضبط کلمه اشتباهی روی داده است. همچنین احتمال دارد نام منطقه ای در کشمیر هند باشد که مجاور منطقۀ ختن در استان سین کیانگ است.
بیش از اینها نیز مطالب هست ولی فرصت نیست، و در هر حال فحش و ناسزاشنیدن
در مسیر نشر معارف قرآنی و اهل البیت(علیهم السلام) بسیار شیرین است.
خداوند به ما و همۀ دوستان حقجو صبر دهد و به برخی دوستان ناآگاه بصیرت.
لطفا در این باره نظر ندهید که ارائه نخواهد شد و می خواهیم
بحث طولانی نشود. البته اگر روایتی در باره ایرانی بودن هاشمی خراسانی
ارائه شود،با کمال میل در وبلاگ می آوریم.......
akharozzaman.blog.ir
مکیال المکارم جلد اوّل
- توضیحات
- دسته: zohoor_e_mahi
- بازدید: 143
- آثار التقوی (شرح حال مؤلف)
- خاندان علمی مؤلف
- اساتید او
- از ولادت تا وفات
- توجه به سوی خدا
- نسخه نویسی ها و تألیفات او
- شعر او
- تعریف او در نوشته ها
- این کتاب
- درگذشت او
- مقدمه مؤلف
- سبب تألیف کتاب
- بخش اول: شناختن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واجب است
- 1- دلیل عقلی
- 2- دلیل نقلی
- بخش دوم: اثبات امامت حضرت حجه بن الحسن العسکری -عجل الله فرجه الشریف-
- فصل اول: قسمتی از احادیث متواتره که به طور خاص بر امامت آن حضرت (علیه السلام) دلالت دارد.
- فصل دوم: در بیان مقدار کمی از معجزات و کرامات متواتر مولا صاحب الزمان (علیه السلام)
- بخش سوم: قسمتی از حقوق و مراحم آن حضرت نسبت به ما
- اول: حق وجود و هستی
- دوم: حق بقاء در دنیا
- سوم: حق قرابت و خویشاوندی پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم)
- چهارم و پنجم: حق منعم بر متنعم و حق واسطه نعمت
- ششم: حق پدر بر فرزند
- هفتم: حق آقا و ارباب بر بنده
- هشتم: حق عالم بر متعلم
- نهم: حق امام بر رعیت
- بخش چهارم: ویژگیها و جهاتی که در امام زمان - عجل الله و فرجه الشریف - هست و مایه لزوم دعا برای آن جناب است
- حروف الف
- 1- ایمان به خداوند
- 2- امر به معروف
- 3- اجابت دعای ما به برکت آن حضرت (علیه السلام)
- 4 - احسان به ما
- 5- اباحه (و اجازه تصرف در) حقوقی که از آن حضرت (علیه السلام) در دست ما است
- 6- استنصار و یاری خواستن آن حضرت (علیه السلام)
- 7- اغاثه (دادرسی) ستمدیدگان از ما شیعیان
- 8- امنیت راهها و شهرها با ظهور آن حضرت (علیه السلام)
- 9- احیاء و زنده کردن دین خدا و اعلای کلمة الله
- 10- انتقام آن حضرت (علیه السلام) از دشمنان خدا
- 11- اقامه و برپا کردن حدود الهی
- 12- اضطرار و ناچاری آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ب
- 1- بخشش آن حضرت (علیه السلام)
- 2- بپا داشتن حجتها و راهنمایان
- 3- بلاء آن حضرت (علیه السلام) (ابتلا به مصیبتها)
- 4- برکات آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ت
- 1- تألیف قلوب
- 2- لطف آن حضرت (علیه السلام) نسبت به ما
- 3- تحمل اذیت از دست ما
- 4- ترک کردن حق خودش برای ما
- 5-تشییع جنازه مردگان ما
- 6- تجدید بنای اسلام پس از کهنه و فرسوده شدن آن
- 7- تمام شدن امر (دین) به آن حضرت (علیه السلام)
- 8- تعلیم و آموختن قرآنی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) جمع کرده بود
- حرف ث
- 1- ثواب کارهای نیک و قبولی آنها به ولایت آن حضرت (علیه السلام) بستگی دارد
- 2- ثائر خون حسین (علیه السلام) و شهیدانی که با آن حضرت (علیه السلام) بودهاند
- حرف ج
- 1- جمال و زیبایی آن حضرت (علیه السلام)
- 2- جریان روزی ما بر دست آن حضرت (علیه السلام)
- 3- جهاد آن حضرت (علیه السلام)
- 4- جمع کلمه بر توحید و اسلام
- 5- جمع شدن یاران دین از فرشتگان و جنیان و سایر مؤمنان
- 6- جمع عقول **بدان که این یکی از ویژگیهایی است که خداوند به آن حضرت اختصاص داده، به طوری که اگر دست خود را بر سر مؤمن بگذارد، خداوند عقل او را جمع و حلم او را کامل میگرداند. بعضی از معاصرین ارجمند در معنی حدیث چنین گفتهاند: جمع عقل به قوه علمیه برمی گردد، به اینکه لشکریان عقل در او جمع شود تا امور باطنی را درک کند، و کمال حلم مربوط به کمال قوه تدبیر و نظم بخشیدن به امور معاش و زندگی مادی است. (مؤلف)***
- حرف ح
- 1- حمایت آن حضرت (علیه السلام) از اسلام
- 2- حرب جنگ آن حضرت (علیه السلام) با مخالفین
- 3- حج آن حضرت (علیه السلام)
- 4- حیات و زندگی زمین به وجود آن حضرت (علیه السلام)
- 5- حلم آن حضرت (علیه السلام)
- 6- حیات (زنده شدن) جمعی از اولیای خدا به ظهور آن حضرت (علیه السلام)
- 7- حب (دوستی) آن حضرت (علیه السلام) نسبت به ما
- 8- حکم آن حضرت (علیه السلام) به حق
- 9- حکم آن جناب (علیه السلام) به باطن
- حرف خ
- 1- خلق آن حضرت (علیه السلام)
- 2- خوف (بیم) آن حضرت (علیه السلام)
- 3- خلافت آن حضرت (علیه السلام) بر مسلمانان
- 4- ختم علوم به آن حضرت (علیه السلام)
- 5- خروج آن حضرت (علیه السلام) با شمشیر پس از ظهور
- حرف د
- 1- دعای آن حضرت (علیه السلام) برای مؤمنین
- 2- دعوت آن حضرت (علیه السلام) به سوی حق
- 3- دفع بلا از ما به برکت وجود آن حضرت (علیه السلام)
- 4- دفع بلا و عذاب از مردم به برکت شیعیان آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ذ
- 1- ذب**ذب، به معنی دور کردن و راندن است، و دفع، به معنی بازگردان و جلوگیری از تاثیر میباشند. (مترجم)*** دشمنان از مؤمنان در غیبت و ظهور آن حضرت (علیه السلام)
- 2- ذلت دشمنان به دست آن حضرت (علیه السلام) بعد از ظهور
- حرف ر
- 1- رباط آن حضرت (علیه السلام) در راه خدا
- 2- راحتی خلایق به ظهور و در دولت آن جناب (علیه السلام)
- حرف ز
- 1- زحمت آن حضرت (علیه السلام) در راه دین خدا
- 2- زهد آن حضرت (علیه السلام)
- 3- زیارت آن حضرت (علیه السلام) از قبر ابی عبدالله الحسین و سایر معصومین (علیه السلام)
- حرف س
- 1- سیره و روش آن حضرت (علیه السلام)
- 2- سخاوت آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ش
- 1- شجاعت آن حضرت (علیه السلام)
- 2- شفاعت آن حضرت (علیه السلام) برای ما -انشاءالله تعالی-
- 3- شهادت آن حضرت (علیه السلام) برای ما
- 4- شرافت آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ص
- 1- صبر آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ض
- 1- ضیافت (مهمانی) آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ط
- 1- طهارت زمین از ستم به وسیله آن حضرت (علیه السلام)
- 2- طلب حقوق ائمه (علیه السلام) و مؤمنین و طلب خون آنها
- حرف ظ
- 1- ظهور حق بر دست آن حضرت (علیه السلام)
- 2- ظفر و پیروزی آن حضرت (علیه السلام) بر معاندین
- 3- ظلم دشمنان برآن حضرت (علیه السلام)
- 4- ظهور کمالات ائمه (علیه السلام) و شؤون و اخلاق آنان به وجود و ظهور آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ع
- 1- علم آن حضرت (علیه السلام)
- 2- عزت اولیا با ظهور حضرت (علیه السلام)
- 3- عذاب دشمنان آن حضرت (علیه السلام)
- 4- عدالت آن حضرت (علیه السلام)
- 5- عطف (و پیرو ساختن) هوای نفس بر هدایت
- 6- عطا و بخشش آن حضرت (علیه السلام)
- 7- عزلت و گوشهگیری آن حضرت (علیه السلام) از مردم
- 8- عبادت آن حضرت (علیه السلام)
- حرف غ
- 1- غیبت آن حضرت (علیه السلام)
- 2- غربت آن حضرت (علیه السلام)
- 3- غلبه و پیروزی مسلمین با ظهور آن حضرت (علیه السلام)
- 4- غنا و بی نیازی مؤمنین به برکت ظهور آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ف
- 1- فضل و عنایت آن حضرت (علیه السلام) نسبت به ما
- 2- فصل و جداسازی آن حضرت (علیه السلام) بین حق و باطل
- 3- فرج مؤمنین به دست آن حضرت (علیه السلام)
- 4- فتح شهرها و کشورهای کافرین
- 5- فتح (گشودن) جفر احمر برای خونخواهی امامان (علیه السلام)
- 6- فرح (خوشحالی) مؤمنین با ظهور و قیام آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ق
- 1- قتل کافرین به شمشیر آن حضرت (علیه السلام)
- 2- قتل شیطان رجیم
- 3- قوت یافتن ابدان و دلهای مؤمنین هنگام ظهور
- 4- قرض مؤمنین را ادا میکند
- 5- قضای حوائج مؤمنین
- 6- قضاوت آن حضرت (علیه السلام) به حق
- 7- قرابت و خویشاوندی آن حضرت با پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 8 - قسط (دادگری) آن حضرت (علیه السلام)
- 9 - قتل دجال - که رییس گمراهان است - به دست آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ک
- 1- کمالات آن حضرت (علیه السلام)
- فصل اول: شباهت آن حضرت (علیه السلام) به پیغمبران (علیه السلام)
- فصل دوم: شباهت به ائمه معصومین علیهم صلواتالله
- فصل سوم: شباهت به حضرت سید الشهداء امام حسین (علیه السلام)
- حرف ل
- 1- لوای آن حضرت (علیه السلام)
- حرف م
- 1- مرابطه حضرت (علیه السلام) در راه خدا
- 2- معجزات آن حضرت (علیه السلام)
- 3- محنت آن حضرت (علیه السلام)
- 4- مصایب آن حضرت (علیه السلام)
- 5- محبت متقابل آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ن
- 1- نفع آن حضرت (علیه السلام)
- 2- نور آن حضرت (علیه السلام)
- فصل سوم - در بیان اینکه وجود آن حضرت (علیه السلام) نور است:
- فصل چهارم - در بیان اشراقات نور آن حضرت در آغاز ظهور و زمان غیبت و حضور: در عالم ملکوت اشراق نور آن حضرت برای ابراهیم(علیه السلام) آشکار گردید،
- حرف و
- 1 - ولایت آن حضرت (علیه السلام)
- موضوع اول: ولایت آن حضرت نسبت به خداوند:
- موضوع دوم - اینکه دوستی ما مقتضی این است که در دعا کردن برای آن حضرت کوشش و جدیت داشته باشیم:
- موضوع سوم - ولایت آن حضرت بر ما:
- 2- وصال آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ه
- 1 - هم آن حضرت (علیه السلام)
- 2 - هدم بناهای کفر و شقاق و نفاق
- 3 - هدایت بندگان
- 4 - هجران آن حضرت (علیه السلام)
- حرف ی
- 1 - ید (نعمت) آن حضرت (علیه السلام) بر ما
- 2 - یمن آن حضرت (علیه السلام)
- بخش پنجم: نتایج دعا برای فرج
- 1 - بیان فرموده (علیه السلام) در توقیع
- 2 - زیاد شدن نعمت
- 3 - اظهار محبت قلبی
- 4 - نشانه انتظار
- 5 - زنده کردن امر ائمه اطهار (علیه السلام)
- 6 - رنجش و وحشت شیطان
- 7 - نجات از فتنههای آخر الزمان و ایمنی از دامهای شیطان
- 8 - ادا کردن بعضی از حقوق آن حضرت (علیه السلام)
- 9- تعظیم خدا و دین خدا و رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 10 - حضرت صاحب الزمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - در حق او دعا میکند
- 11 - رستگاری به شفاعت آن حضرت (علیه السلام) در قیامت
- چند فایده
- پنجم - دعا کردن برای تعجیل فرج مولی صاحب الزمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - مایه رستگاری به شفاعت آن حضرت (علیه السلام) است:
- 12 - رستگاری به شفاعت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و نایل شدن به شفاعت بزرگ
- 13 - وسیله به سوی خداوند متعال
- 14 - مستجاب شدن دعا
- 15 - ادای اجر رسالت پیغمبر (علیه السلام)
- 16 و 17 - دفع بلا و وسعت روزی
- 18 - آمرزش گناهان
- 19 - تشرف به دیدار آن حضرت (علیه السلام) در بیداری یا خواب
- تذکر و تشویق
- 20 - بازگشت به دنیا در زمان ظهور
- 21 - برادری پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)و سلم)
- 22 - تعجیل در امر فرج صاحب الزمان (علیه السلام)
- 1 - رسیدن جزای عمل به اولاد:
- 23 - پیروی از پیغمبران و امامان (علیه السلام)
- 24 - وفا به عهد الهی
- 25 - آثار نیکی به والدین برای دعا کننده
- 26 - رعایت و اداء امانت
- 27 - اشراق نور امام (علیه السلام) در دل دعا کننده
- 28 - مایه طول عمر
- 29 - تعاون در نیکیها و تقوی
- 30 - یاری خداوند متعال
- 31 - هدایت به نور قرآن مجید
- 32 - شناخته شدن نزد اصحاب اعراف
- 33 - ثواب تحصیل علم
- 34 - ایمنی از عقوبتهای اخروی
- 35 - بشارت و مدارا هنگام مرگ
- 36 - اجابت دعوت خدا و رسول او (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 37 - قرار گرفتن در درجه امیرالمؤمنین (علیه السلام)
- 38 - محبوبترین خلایق نزد خداوند
- 39 - گرامیترین خلایق نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 40 - داخل شدن به بهشت به ضمانت رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 41 - مشمول دعای رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 42 - آمرزش گناهان و مبدل شدن سیئات به حسنات
- 43 - وسیله تأیید خداوند در عبادت
- 44 - دفع عقوبت اهل زمین
- 45 - ثواب کمک و یاری مظلوم
- 46 - آثار تواضع و تجلیل بزرگتر
- 47 - ثواب خونخواهی امام حسین (علیه السلام)
- 48 - تحمل احادیث پیچیده و دشوار
- 49 - درخشندگی نور او در قیامت
- 50 - شفاعت او درباره هفتاد هزار تن از گناهکاران
- 51 - دعای امیرمؤمنان (علیه السلام)
- 52 - بیحساب داخل بهشت شدن
- 53 - در امان بودن از تشنگی قیامت
- 54 - جاودانگی در بهشت
- 55 - خراش صورت ابلیس
- 56 - تحفه و هدیه ویژه در قیامت
- 57 - خدمتگزاران بهشتی
- 58 - سایه گسترده خداوند
- 59 - ثواب خیر خواهی مؤمن
- 60 - حضور فرشتگان
- 61 - مباهات خداوند متعال
- 62 - استغفار فرشتگان
- 63 - بهترین مردم بعد از امامان (علیه السلام)
- 64 - اطاعت اولی الامر
- 65 - خرسندی خداوند متعال
- 66 - مایه خرسندی پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)
- 67 - محبوبترین اعمال
- 68 - حکومت در بهشت
- 69 - به آسانی به حساب او رسیدگی میشود
- 70 - مونس مهربان در عالم برزخ و قیام
- 71 - بهترین اعمال
- 72 - مایه زوال غم
- 73 - دعا در عصر غیبت بهتر از زمان ظهور امام زمان (علیه السلام) است.
- 74- دعای فرشتگان در حق او
- 75- دعای حضرت سجاد (علیه السلام) برای دعاکنندگان
- 76 - تمسک به ثقلین
- 77 - چنگ زدن به ریسمان الهی
- 78 - کمال ایمان
- 79 - ثواب عبادت کنندگان
- 80 - تعظیم شعائر الهی
- 81- ثواب کسیکه در رکاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) شهید شده است.
- 82- ثواب شهادت زیر پرچم حضرت قائم (علیه السلام)
- 83- ثواب احسان به مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام)
- 84 - ثواب گرامیداشت و اداء حق عالم
- 85 - ثواب گرامیداشت شخص کریم
- 86 - محشور شدن در زمره امامان (علیهم السلام)
- 87 - بالا رفتن درجات در بهشت
- 88 - ایمنی از سختی حساب در قیامت
- 89- رستگاری به عالیترین درجات شهدا
- 90 - رستگاری به شفاعت فاطمه اطهر (علیها السلام)
- دوازده نتیجه
- اول - ثواب حج بیت الله الحرام:
- دوم - ثواب عمره
- سوم - ثواب اعتکاف (ماندن حداقل سه روز در مسجد جامع شهر برای عبادت) دو ماه در مسجد الحرام
- چهارم - ثواب روزه دو ماه:
- پنجم - قبول شدن شفاعت او در قیامت:
- ششم - روا شدن صد هزار حاجت او در قیامت:
- هفتم - ثواب ده طواف خانه کعبه:
- هشتم - ثواب آزاد کردن بردگان:
- نهم - ثواب روانه ساختن هزار است زین و لجام کرده در راه خدای تعالی:
- دهم - حمایت هفتاد و پنج هزار فرشته:
- یازدهم - ثواب هزار سال خدمت پروردگار:
- دوازدهم - ثواب نه هزار سال نماز و روزه:
صفحه33 از36