salaam
zohoor12
- توضیحات
- دسته: mash_hassan1
- بازدید: 115
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مـقـدّ مــه
در آستانه ظهور، آسمان و زمین علائم خود را آشکار می کنند. مسخ ها و قذف ها و
خسف های گوناگون ، زمینی اند و نداهای گوناگون, آسمانی و البته ندای شیطان از زمین .
به دست آوردن اوّلین سر نخ در سلسله حوادث بسیار مهم است.
در کتاب های سیمای حضرت مهدی (علیه السـّـلام)در قرآن و
روزگار رهایی و مهدی منتظر[عجـّـل الله تعالی فرجه الشّریف]
وکتاب شریف غیبت نعمانی والـبـیـعـة لـلـّه
وعصرظهور وغیره می توان سر نخ هایی پیدا کرد و بعد از
لیست کردن سلسله ها ، حوادث مشترک را پیدا کرد.
در کتاب سیمای حضرت مهدی (علیه السّـلام) در قرآن ، سلسله حوادث بدین صورت آمده است :
1- اختلاف فرزندان فلان 2- منادیی که از سوی آسمان ندا کند 3- صدای فتح از جانب دمشق
4- خسف جابیه 5- فرو ریختن بخشی از سمت راست مسجد دمشق 6- شورش گروهی از ترک ها
7- آشفته شد ن اوضاع روم 8- فرود آمد ن برادران ترک در جزیره ( در شمال سوریه)
9- منزل گرفتن روم در رمله (درفلسطین) .
ای جابر پس آن همان سال است که اختلاف بسیاری در هر زمین از ناحیه مغرب [یاغرب]
پدید خواهد آمد و نخستین سرزمینی که خراب می شود شام است.
در آن هنگام بر سه پرچم اختلاف خواهند نمود. پرچمی سرخ وسفید و
پرچمی سیاه و سفید و پرچم سفیانی .
سلسله حوادث را می توان به سه بخش تقسیم کرد . قسمتی از احادیث و
روایات، سلسله های حوادث را تا خروج سفیانی
بیان می کنند و قسمت دیگر، سلسله حوادث را تا بانگ وندای آسمانی
و قسمت سوم، سلسله های حوادث را
تا ظهور حضرت مهدی[عجـّـل الله تعالی فرجه الشّریف]بطورکلـّی بیان می کنند.
سلسله های حوادث( قسمت اوّل)
در صنعای یمن کاسر عینه (شکنند ه چشمش) |
سفیانی |
|||
قیام مصری |
هجوم اهل غرببه مصر |
سفیانی |
||
عوف سلمیدرسوریه یا عراق |
شعیب بن صالح |
سفیانی |
||
شیصبانی در عراق |
سفیانی |
|||
اختلاف بنی فلان |
سفیانی |
|||
اختلاف و در گیری شد یدبین حاکمان عرب و عجم |
سفیانی |
|||
خروج مغربی |
خسفی در سمت غربی مسجد دمشق |
زلزله دمشق |
خسف جابیه |
سفیانی |
ورود سپاه بربربا پرچم زرد به مصر |
ورود اهل مغرببه مصر |
سفیانی |
||
در گیری دو لشکر |
هلاکت صد هزار نفری شامیان براثر زلزله |
ورود پرچم های زردبه شام |
خسف خرشنا در سوریه |
سفیانی |
پیشامدی در قرقـیـسـیابرای بنی عباس و مروانیان |
سفیانی |
سلسله های حوادث (قسمت دوم)
صاعقه ها |
باد زرد |
باد مداوم |
ندای آسمانی |
|
اختلافاهل شرق |
اختلافاهل غرب |
اختلافاهل قبله |
ندای آسمانی |
|
زلزله های فراوان و سرمای زیاد |
ندای آسمانی |
|||
پیدا شد ن صورتی در ماه رجبو نزدیک آن + د ستی آشکار |
ندای آسمانی |
|||
طاعون سفید(مرگ همگانی) |
طاعون سرخ(مرگ با شمشیر) |
ندای آسمانی |
||
سلسله های حوادث (قسمت سوم)
ندایی درماه رمضا ن |
خروجسفیانی |
خروجخراسانی |
کشتننفس زکیه |
خسفبیدا |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||
انتشار خبر مرگ خلیفه درعرفات،موسم حج |
آتشی بزرگ از مشرقکه تا چند شب ادامه دارد |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||||
اختلاف شامیان |
پرچم های سیاهاز خراسان |
ندایآسمانی |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||
گرسنگی ویژه در کوفهبرای د شمنان اهل بیت(ع) |
گرسنگی عمومیدر شام |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||||
باد سرخ در بغداد |
مسخ بعضی از علمای عراق |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||||
خرو ج مغربی |
سقوط مصر |
خسف بصره |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||
ورود بیرق هایزرد به مصر |
زلزله بزرگ در شام |
ورود اسبان ابلقوپرچم های زرد به شام |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||
بارند گی فراوان |
طغیان فرات |
وارد شدنآب به کوفه |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||
طلو ع ستاره سرخ |
ویرانی ری |
خسف زورا (بغداد) |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||
ندای آسمانی |
خسفی در مغرب |
خسفی در مشرق |
خسف بیدا |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||
خرید و فروش مسلمانانبه دست مشرکان |
یأس و ناامیدی مرد م |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||||
خرو ج رایتیاز مشرقخرو ج رایتیاز مغرب |
فتنه ایکه واردشود براهل زورا |
خرو ج مرد یازفرزندان زید در یمن |
غارت پرد هکعبه |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||
ورود لشکرها در[شهر] انباردر کنار نهر هایفرات و د جله و صرا ة |
منهد م شد نپل کوفه |
سوختن بعضی از خانه های کوفه |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||
نا پد ید شد ن چـیـنـی |
قیاممغربی |
رفتن عباسی |
بیعت با سفیانی |
ظهور حضرت(عج) |
||||||||||||||
عوف سلمی |
خرابی بصره |
قتل اودر دمشق |
شعیب |
سفیانی |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||
بانگی در ماهرمضان |
جنگیدر شوّال |
جنگقبیله ایدر ذ یحجـّه |
غارتحجـّـا ج |
فاجعهبزرگی درمنا |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||
اختلاف شد ید در میان مرد م + زلزله های سخت |
ظهور حضرت(عج) |
|||||||||||||||||
تذ کر 1- اکثر قریب به اتـّفاق این سلسله ها در طول 26 ماه تا زمان ظهور اتـّفاق می افتد.
تذ کر 2- از ذ کر علائمی که قبلا ً واقع شده است خود داری گردید.
تذ کر3- علائم واقع شده در حدود 570 علامت می باشد .
محقـّـقین محترم برای کسب اطــّـلاعات بیشتر به جلد دوم کتاب روزگار رهایی و
کتاب مهدی منتظر [عجـّـل الله تعالی فرجـه الشّریف]مراجعه نمایند.
و اما روز ظهور آن حضرت[عجـّـل الله تعالی فرجه الشّریف] بنابر روایات روز جمعه و عاشوراست
و آنچه نهی شده است از تعیین وقت ، منظور سال ظهور به طور دقیق می باشد.
یکی از مفید ترین ویژگی های دانستن علائم ظهور آن است که می توانید یک یا دو سال را
در هر لحظه ای از زمان که زند گی می کنید، پیش بینی کنید که ظهور واقع می گردد یا خیر.
بنابر روایات، ظهور آن حضرت [عجـّـل الله تعالی فرجه الشّریف] در سالی
فرد مثل یک ،سه،پنج،هفت،نه، صورت می پذیرد. بنابراین علائم حتمی باید در سالی زوج انجام گیرد.
{البته همان طور که ائمّه اطهار(علیهم السّلام) به ماه های قمری عنایت داشته اند و آشکار شدن علائم را
بر اساس ماه های قمری بیان کرده اند ،به حوادث هم باید بر همین اساس توجه کرد.}
دریک سال قبل از ظهورسه موضوع کاملاً آشکار, پدیدار خواهد شد :
الف- مناطق مختلفی در سراسر شرق و غرب دنیا خسف شده و به زمین فرو می رود
که مهمترین آن ها بیدا است که جزء علائم حتمی می باشد.
ب- سادات و علویّان زیادی از جمله سیّد حسنی و شعیب بن صالح و یمانی جهت
زمینه سازی ظهور و تسلیم پرچم هدایت به حضرت [عجـّـل الله تعالی فرجه الشّریف]
خروج می کنند که مهمترین آن ها یمانی و از علائم حتمی ظهور می باشد.
ج- نداهای مختلفی در ماه های رجب، رمضان ، ذیحجه ، عاشورا و ... صورت می پذیرد که
مهمترین آن ها در شب 23 ماه رمضان
خواهد بود واز علائم حتمی ظهور می باشد
فاصله بین سفیانی تا ظهور
- توضیحات
- دسته: zohoor_hatmi
- بازدید: 89
گروه معارف - رجانیوز: 1- دیدگاه اول: بین سفیانی تا ظهور، 6 ماه فاصله است؛ اگر بر این مبنا باشیم که بین ظهور و خروج (قیام) امام مهدی علیهالسلام، تفاوتی وجود ندارد. نتیجه می گیریم 6 ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، به عنوان نشانههای حتمی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را آغار خواهند کرد. زیرا سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، خروج می کنند و ظهور و قیام امام عصر نیز در ماه محرم می باشد و فاصله بین خروج سفیانی و ظهور (قیام) امام عصر، 6 ماه فاصله است.
2- دیدگاه دوم: بین سفیانی تا ظهور، 15 ماه فاصله است
بدین صورت که امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر (23 ماه رمضان)، ظهور می فرمایند و آنگاه در عاشورای ماه محرم قیام (خروج) علنی خویش را به عموم جهانیان اعلام می فرمایند. طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج می کند و حضرت 15 ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور می فرمایند و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام می کنند؛ پس بین خروج سفیانی و خروج (قیام) امام مهدی علیه السلام، حدود 18 ماه و 17 روز فاصله است. (15 ماه + 3 ماه و 17 روز).
بنابراین، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می کند و بعد امام مهدی علیه السلام هم در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور (به معنای پایان عصر غیبت کبری) می فرمایند و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان پذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد.
دیدگاه اول، با مشکل اساسی روبرو خواهد بود و آن اینکه:
1- در اثبات نادرستی و بطلان دیدگاه اول -که بیان می کند فاصله بین خروج سفیانی و ظهور امام عصر، تنها 6 ماه فاصله است- این است که در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون: جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد، در حالیکه همگان می دانند، این حوادث (جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق)، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور. زیرا سفیانی، به مدت 6 ماه میجنگد و در این مدت 6 ماه، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط میشود و بعد از 6 ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت می کند و سپس به عراق حمله می کند. پس آیا منطقی است، امام عصر، 6 ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟
2- و اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنج گانه شام و سوریه، مسلط نشده است، اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء می شود. آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه.
بنابراین دیدگاه دوم در فاصله بین سفیانی تا ظهور و قیام امام مهدی، ارجح است. و سفیانی در سال فرد قمری و صیحه ندای آسمانی و ظهور در سال زوج قمری و قیام امام مهدی در سال فرد قمری خواهد بود.
صفحه5 از36